Sonera haluaa luotettavia tekstiviestipalveluita
Sonera aikoo karsia ongelmia aiheuttaneita tekstiviestipalveluita, yhtiö kertoo tiedotteessaan. Toimien tavoitteena on lisätä matkapuhelimella maksamisen luotettavuutta. Sonera ei enää tarjoa tekstiviestipalveluita eräiden ulkoisten palveluntarjoajien käyttöön. Yhtiö on vuoden alusta lähtien karsinut muun muassa kyselyille, visailuille sekä lahjakortti- ja pikavippipalveluille tarjottavia viestipalveluita. Myös hyväntekeväisyyskampanjoiden ja tekstiviestillä toimivien verkkorahapalveluiden asianmukaisuus aiotaan varmistaa aiempaa tarkemmin ennen viestipalveluiden myöntämistä. Kolmansille osapuolille tarjottavat tekstiviestipalvelut ovat erilaisia matkapuhelimella käytettäviä ja matkapuhelinlaskulla maksettavia palveluita. Operaattori tarjoaa yrityksen käyttöön tekstiviestinumeron ja laskutuspalvelun, joiden avulla yritys voi puolestaan tarjota omia palveluitaan. Soneran estämien palveluiden käyttö ei siis enää jatkossa ole mahdollista Soneran ja Tele Finlandin asiakkaille. Palveluiden karsimisen taustalla on negatiivinen asiakaspalaute. – Pääsyynä palveluiden karsimiseen on asiakkailta tullut negatiivinen palaute, näihin palveluihin liittyvät reklamaatiot ja operaattoria työllistävä jälkiselvittely luottotappioineen, kertoo johtaja Juha Koivuniemi Soneran mobiilipalveluista. Koivuniemi arvelee myös, että matkapuhelin on tulevaisuudessa yhä tärkeämpi maksamisen väline. – Siksi haluamme asiakkaiden voivan luottaa mobiiliasiointiin ilman yllätyslaskuja tai harmillista jälkiselvittelyä.