Euroloan lanseeraa virtuaalisen luottokortin
Pikavippien tarjonta päättynee Suomessa kesäkuussa, kun uudet lakimuutokset tulevat voimaan, ja pikalainayritysten on keksittävä uudenlaisia lainatuotteita. Uusia tuotteita aikoo tuoda markkinoille muun muassa Euroloan Consumer Finance, joka on vakiinnuttanut asemansa pikavippien ja pienempien kulutusluottojen avulla. – Emme usko lainatarpeen katoavan markkinoilta minnekään. Valtaosa pienlainoja käyttävistä ihmisistä huolehtii maksuistaan sovitusti ja ovat näin ollen toivottavia asiakkaita myös meille, kertoo Euroloanin Suomen maajohtaja Samuli Korpinen. Yhtiö aikoo tuoda virtuaalisen luottokortin markkinoille vielä tämän kevään aikana. Virtuaalista luottokorttia tarjotaan neljässä eri hintaryhmässä, joiden todelliset vuosikorot ovat 9,9%, 14,9%, 39,9% ja 51,0%. Luottoa voi siis saada hyvin edullisesti, sillä pikavipeissä todelliset vuosikorot ovat yleensä satoja prosentteja. – Hintaryhmät mahdollistavat luottoriskin tehokkaamman hallitsemisen sekä kannattavan liiketoiminnan rakentamisen huomattavasti suuremmalle asiakaskunnalle, koska jokainen asiakas saa henkilökohtaisen luottotarjouksen, toteaa Korpinen. Euroloanilla uskotaan luottokorttien mahdollisuuksiin. Valtaosa luottokorttimarkkinoista on vielä toistaiseksi pankkien hallinnassa, mutta kiristyvä pankkilainsäädäntö avaa uusia mahdollisuuksia pankeista riippumattomille rahoitusyhtiöille. Lisäksi luottokorttitoiminnassa on muitakin etuja. – Luottokorttien juridinen toimintaympäristö on stabiili ja toimintamalli on helposti skaalattavissa maarajojen yli, kertoo Euroloanin toimitusjohtaja Tommi Lindfors. Yhtiö ei sulje pois mahdollisuutta tarjota jatkossa myös fyysistä luottokorttia. Euroloan Consumer Finance on perustettu vuonna 2007, ja sillä on Suomen lisäksi kuluttajarahoitustoimintaa Ruotsissa, Puolassa ja Tanskassa. Euroloan on tehnyt toimintavuosiensa aikana yli puoli miljoonaa luottopäätöstä.